Descobreix el Pirineu de Girona a peu

El famós GR11, conegut com a Transpirenaica, és el que creua el Pirineu de punta a punta, des del Cap de Creus fins al Cantàbric en més de 400km. A continuació us proposem algunes etapes que creuen les comarques gironines com l’Alt Empordà, la Garrotxa, el Ripollès o la Cerdanya, totes elles senyalitzades amb les ja conegudes marques vermelles i blanques que caracteritzen els senders de gran recorregut.

Crèdit: Abert Duch

Crèdit: Albert Duch

De La Vajol a Albanyà

Aquesta llarga etapa de gairebé 26km transcorre principalment per pistes de terra i de forma puntual s’endinsa per algun corriol, de manera que la dificultat tècnica és mínima. Travessareu la zona coneguda com a Salines-Bassegoda i descobrireu a mig camí una població amb encant com és Maçanet de Cabrenys.

Distància: 25,8 km

Desnivell: 816 m

Estany de Malniu. Alex Tremps. Arxiu Imatges PTCBG

Crèdit: Alex Tremps

De Sant Aniol d'Aguja a Beget

Una etapa ideal per descobrir la poc coneguda Alta Garrotxa. Des del paratge màgic de Sant Aniol d’Aguja per corriols abruptes i salvatges, superant colls i barrancs, fins arribar a l’encantadora població de Beget. Només al final de la jornada hi trobareu un petit tram per pista i carretera. Aquesta etapa ofereix paisatges preciosos i plens d’encant: l’espectacular Salt de la Núvia, el nucli abandonat de Talaixà, la vall d’Hortmoier, els carrerons empedrats de Beget… una delícia!

Distància: 15,85 km

Desnivell: 794 m

De Setcases al Santuari de Núria

Una manera d’arribar fins a Núria que us farà anar amb la llengua fora durant tot el recorregut. Són gairebé 20 km ben exigents amb una pujada continuada de 15 km. Això sí, és una de les etapes més estimades pels excursionistes que aborden aquesta aventura ja que transcorre per enmig d’un ambient d’alta muntanya que deixa sense paraules. Vistes meravelloses en totes direccions, el camí carener entre Tirapits i el coll de Noufonts, muntanyes que superen els 2800m i l’espectacular arribada que posa els pèls de punta al santuari de Núria, amb aquella mística que costa d’explicar. Ho heu de viure!

Distància: 19,5 km

Desnivell: 1700 m

Dificultat: Difícil

De Puigcerdà al Refugi de Malniu

Pujada i més pujada. Aquesta etapa transcorre tota ella en pujada. Des de la capital de la Cerdanya haureu de caminar pel costat de la carretera fins a Guils de Cerdanya. En aquest punt pujareu pel llom de Peransalt fins al pla de la Feixa. Finalment baixareu fins al refugi de Malniu, a 2.130 m d’altitud als peus dels grans cims del Puigpedrós. Des d’aquí és molt recomanable visitar l’estany de Malniu, una perla ben màgica de la Cerdanya!

Distància: 14,8 km

Desnivell: 1083 m

Dificultat: Mitjana

Prepareu-vos bé i lligueu-vos fort les botes, perquè el Pirineu no us deixarà indiferents, mai ho fa! I us farà suar de valent però cada passa que feu agraireu el paisatge que us acompanya. A caminar!